čtvrtek 27. prosince 2012

Nákusná deska- update po týdnu

Ahoj všem popatnácté,
tak je to týden, co mám tu destičku v puse. A musím uznat, že zlepšení určitě nastalo... Ale ne tak, jak bych si ho představovala. Stále nezním jako já. Slova s "č" a "š" je pořád peklo. Takový "boršč" nezní vůbec hezky :D Sice to už vyslovím a je mi i víceméně rozumět, ale stále zním jako bych měla logopedický problém. Snažím se pomalu artikulovat, aby to znělo líp. Když mluvím rychle, tak jak jsem to dělávala, nezní to moc hezky. Dokonce si v duchu představuji, co chci říct, a jak to zjednodušit, aby tam nebylo žádné č.

Nová rovnátka a destička mi před týdnem daly pořádně zabrat. Musela jsem opět používat ortodontický vosk a cpala jsem ho na téměř celá rovnátka a dokonce nahoře na patře na drátky vedoucí z destičky ke kotvení na šestce. Musím uznat, že oproti keramickým zámečkům, co mám nahoře, ty kovové mnohem víc škrábou ty první dny v ústech. Měla jsem odřený jazyk od destičky a spodní dáseň od rovnátek. Takže rozmluvit se pořádně, abych nešišlala, se mi už vůbec nechtělo, když to bylo ještě bolestivé.

Zpočátku mi bylo skutečně do breku kdykoliv jsem se slyšela. Později jsem se tomu musela sama smát. Co jiného mi zbývalo, když jsem zněla jako idiot :D Přes svátky jsem si užila rodiny a ti se snažili udržovat dekorum a nesmát se mi. Nejdřív jim to dalo zabrat, aby se mi nesmáli, a o den/ dva později už byli navyklí na můj debilní hlas. Prošla jsem si několika fázemi smiřování se s destičkou. Připomnělo mi to jeden výborný spot. Jedná se o žirafu, která se smiřuje se smrtí v pěti fázích (odkaz zde). Tím jsem si víceméně prošla taky, akorát jsem u toho všeho nadávání šišlala. Dokonce jsem se ve fázi odmítání málem domluvila sama se sebou, že si destičku vyndám sama, pokud se nenaučím do týdne mluvit jako mé staré já. Bohužel, destička není vyndavací. Vím přesně, jak je tam uchycená a myslím, že kdybych si ji vyndala, už jí tam nedokážu vrátit. Tak jsem od tohohle nápadu musela upustit. Bojím se jenom toho, že se s ní naučím hezky mluvit (nevím, za jak dlouho ještě, ale určitě to přijde?!), ale až mi jí sundají, budu zase šišlat a učit se znova mluvit jako mé původní já. Tak to vydržím ten měsíc a půl a pak, až mi jí vyndají, se budu dva týdny schovávat doma a budu se opět učit mluvit. Pro krásu se holt musí trpět... :D

A původní problém -jídlo- nakonec není takový děs. Jíst jsem se s tím naučila celkem rychle, přibližně do třetího dne. Naštěstí jsem si užila už i štědrovečerní klasiku. Nemůžu teda jíst moc tvrdá jídla, protože to nedokážu pořádně rozkousat, ale bramborový salát jsem dala bez problémů ;) Akorát mi to zase trvá dýl a pak následuje čištění, neboť jídlo se rádo schová za nákusnou destičku pro případ, že byste měli o něco později chuť na sváču :D Alespoň tohle teda není problém. Tak já se po novém roce opět ozvu s novinkami. Doufám, že tou dobou už budu zase mluvit jako já. Držte mi palce ;)

Vaše E_liška

13 komentářů:

  1. Čím více toho čtu o nákusné desce, tím jsem radši, že jsem se jí vyhnula. Mně "pouze" naplácali na dolní 6 takovou růžovou hmotu (vypadá to jako přilepené žvýkačky, na což se mě už nekolik lidí ptalo), tím vlastně taky úplně nedokousnu. A žvýkaček se zbavím asi až s celkovým sundáním. Člověk si nevybere :D Ale 1,5 měsíce uteče jako nic :) Pevné nervy přeji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji za podporu :) Já se zase často a ráda zplna hrdla směju, takže alespoň v tomhle je destička výhodnější, protože za zuby není vůbec vidět... Mno tak snad se to mluvení zase rychle naučím, ať si nedělám ostudu :D

      Vymazat
  2. Ahoj, právě kvůli téhle destičce sem našla tvůj blog:) Já jí mám asi měsíc a pořád mě hrozně štve! :) š a č se se naučila, ale mě zase dělá šílený problém ř! Jen se snažím zjistit, jak asi dlouho to s ní ještě budu muset vydržet, rovnátka sama o sobě mi nevadí,mám je necelé dva roky, ale ta destička.. to je peklo !! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, mno já jí nebudu mít dohromady ani dva měsíce, pokud to půjde podle plánu. Taky jsem s rovnátky mluvila normálně, dokud jsem nedostala destičku... Teď když promluvím, tak si ostatní myslí "Ta má rovnátka, chudák, proto si šlape na jazyk..." Všem svým známým jsem to vysvětlila, ale cizí vždycky divně koukaj :D:D:D Takže já jí snad nebudu mít dlouho, ale to je asi taky hodně individuální. Třeba budeš mít štěstí a hned příště ti jí sundají :)

      Vymazat
    2. jdu až na konci února, takže doufám, že to vyndají, nebo zešílím, nejhorší je, že pracuju s lidma a mluvím od rána do večera, o to víc mi je nepříjemný, když na mě koukají jako na blbečka, že neumím při svojí práci pořádně mluvit:D... už se nemůžu dočkat, až zas uslyším sama sebe mluvit bez problémů:D..

      Vymazat
    3. Tak to jdu dřív (na začátku února), tak dám pak vědět, jak jsem dopadla :D U mě by to nebyla taková tragédie, ale taky musím na VŠ chodit na konzultace a zkoušky, což nebude příjemný. Celkem už mi po 3 týdnech okolí tvrdí, že zním už jako já, ale já s každým č/š slyším že ne :D Taky chci zas mluvit jako mé původní já... Jen se bojím toho, že až mi jí sundají, zase budu šišlat, než se to naučím znova bez ní... Nemáme to lehký :D

      Vymazat
  3. Přesně jak se říká, pro krásu se musí trpět!:D Podle mě jsou zuby na člověku strašně důležitá část, která dělá velkej dojem, takže i když je to o nervy, stojí za to si to protrpět!:D mě už taky říkají, že mluvím normálně, ale já pořád slyším, že to není pravda.. vyslovit 333 je pro mě nejhorší noční můra! :D.. Za ty peníze, co mě to stojí, doufám, že ve finále budu mít vážně dokonalej úsměv! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsme na tom víceméně stejně... mám dost podobný pocity (až na to 333, pro mě je mnohem horší třeba "čočka") :D

      Vymazat
    2. jenže mám dojem, že jak na potvoru všude říkám ř, nebo mi to spíš dřív nedocházelo, jak často se tu prokletý písmeno používá :D.. ale všimla sem si, že normálně se snažím, ale jakmile se opiju, šišlam jak děcko ! :D

      Vymazat
    3. To taky znám... od silvestra... Dobrý ale je, že když se opijou i ostatní s tebou, tak ani oni už nemluví moc srozumitelně :D

      Vymazat
  4. já sem dostala destičku dneska, a musela jsem se už na tom křesle smát.. tak snad se moje šišlání zlepší :DD vyndají mě jí nejspíš za měsíc :DD Ale fakt přetrpět se to dá... krása něco stojí :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to přeju hodně sil, ať ti to rychle uteče... Potěšující je, že nic horšího/ trapnějšího tě pak už nečeká ;) :D

      Vymazat
  5. Dobrý den dneska mi destičku nandali a mluvení celkem děs ale horší je jídlo je to hrozný pocit na horním patře.ale nejde mi úplně dokousnout

    OdpovědětVymazat