pátek 20. července 2012

Separační gumičky- den předem

Ahoj všem počtvrté,
dneska začnu úvodem k rovnátkům. Člověk totiž musí nějaký ten den předem nosit separační gumičky, jako přípravu na kovové kroužky. Tak jsem se v určený den stavila na ortodoncii (bylo mi řečeno, ať přijdu kdykoliv dopoledne). Vrátila jsem rentgen, který jsem měla zapůjčený pro zubařku na trhání a dostala jsem takové ty gumičkové kroužky (separační gumičky) mezi zuby. Normálně se dávají čtyři vždy mezi šestku a sousedící zub. Ale jelikož moje pětky chybí, dostala jsem pouze mezi horní šestky a sedmičky, tudíž mám jenom dvě gumičky v puse. Opět to není nic tragického, cítíte tlak, ale nebolí to. Sestřička tam gumičku natlačila za pomocí kleštiček, ani si toho nevšimnete. Horší to je, pokud máte malé mezírky mezi zuby, a to já osobně tam nedostanu ani takový ten nejmenší kartáček se štětinkami. Tak s druhou gumičkou přišel asistovat sám pan doktor. Prostě mi jí tam narval a bylo hotovo. Zaplatila jsem 100,- za gumičky a odcházela jsem do pěti minut od příchodu do ordinace.

Do druhého dne se člověk bojí kousat. Gumičky jsou na místech, ale taky tlačí na zuby, a to pak bolí i pomyšlení na jablko. Ne ve skutečnosti jsem měla problém rozkousat i obyčejný čerstvý rohlík. Člověk si každé kousnutí dobře rozmyslí. A tak si místo pořádné porce guláše zoufale namáčíte chleba do omáčky, dokud se téměř nerozpustí. Samozřejmě s okrájenou kůrkou, jinak by mě to taky mohlo zabít :D

Následující den jsem se k snídani odvážila pouze na čaj a měkký koláč a pomalu jsem se psychicky připravovala na rovnátka. Člověk pak má smíšené pocity, těším se a bojím zároveň. Ale o tom zas až příště.

Vaše E_liška

23 komentářů:

  1. No, to vypadá, že jsi to přežila celkem dobře. Mě je nasadily dneska nahoru i dolů, bylo to nepříjemný ale nebolelo to, ale pak asi po 3 hodinách to po skousnutí bolelo. O hodinu později jsem nemohl vůbec zkousnout, bylo to jak mít zub celý provrtaný kazem. Pozítří jdu na nasazování, snad se to spraví :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Držím palce... Je fakt, že kdo to nezažil, nemá ani tušení, jak je to divný, co?! :D S rovnátky už to bude zase jiný pocit- to mě už nikdy pak nebolelo tolik jako tyhle gumičky, takže máš dost velkou naději ;)

      Vymazat
    2. Tak rovnátka už mám, je to stejný jako mít v puse ty vyndavací, takže celkem ok. Nákusná destička mi ani tolik nevadí, ale čištění zubů normálním kartáčkem s pastou je strašný. Trnou mi u toho zuby, jak kdybych kousnul do ledovýho nanuka :D Doufám že to přejde. Mimochodem moc se mi líbí tenhle blog, dozvěděl jsem se všechno co jsem potřeboval :)

      Vymazat
    3. Trnutí zubů za den, dva přejde... Mě zase zuby hrozně "lechtaly" při čištění, což bylo doslova směšný :D Zítra už to bude ok. Moc děkuju za pochvalu, jsem ráda, že to lidem pomáhá :)

      Vymazat
    4. Tak dneska mi sundali rovnátka. Je to najednou docela nezvyk, ale zvyknul jsem si na rovnátka, tak snad si zvyknu i bez nich. Zítra si jedu pro vyndavací rovnátka, tak uvidím, jak to bude fungovat, měl jsem je i jako malej, takže to bude asi pohoda. Každopádně tenhle blog mi vážně pomohl, díky. :)

      Vymazat
    5. Ahoj, ráda slyším, že i Vaše příběhy mají happy ending :) Gratuluju! A teď už se můžeš jen usmívat bezchybným úsměvem... Stálo to za to, ne?! ;)

      Vymazat
  2. Já jsem dnes dostala separační gumičky a je to hodně nepříjemné. naštěstí existuje ibuprofen, a tak jsem si rozpočítala prášky po 4-5 hodinách, aby mě nezastihla taková hrozná bolest :D
    Doufám, že rovnátka budou méně bolestivá. Bojím se kousat preclíčky, salám, maso, pečivo a vůbec všechno, i když je to měkké...
    No jo, hold jsem další z miliónu, co si musí zvyknout... :D
    dík, že máš tenhle web, jinak by mi už asi fakt šiblo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Neboj se, separační gumičky jsou podle mého opravdu to nejhorší na rovnátkách... Nic horšího jsem už pak nikdy nezažila ;)
      Vřele doporučuju jogurty- je to výživné a ani nebolí :D

      Vymazat
    2. díky za radu, od včerejška mám rovnátka a v porovnání se separačními gumičkami je to nebe pro mé zuby :D
      sice jsem si na ně nezvykla ještě na tolik abych mohla tvrdší a tuhé věci, ale zatím jsem v pohodě :)
      jen jsem nevěděla, jakou si mám dát barvu gumiček, zvolila jsem aqua.
      poradíš mi jaké jsou hezké, abych příště věděla?
      díky

      Vymazat
    3. Barva gumiček je asi hodně individuální. Já jsem ještě na škole zkoušela barvy (hlavně na spodní kovová rovnátka), ale když jsem nastoupila do práce, začala jsem vybírat spíš jen neutrální- průhledné/ perleťové na keramické zámečky a stříbrné na kovové zámečky... lidi mi i bez rovnátek tipují míň, než kolik mi je :D ... rozhodně vyzkoušej svoje oblíbené barvy a nakonec uvidíš, co ti tam sedí nejlíp. Mně se líbila právě aqua a pak i broskvová nebo sv. fialová (jsem spíš na pastelové odstíny) :)

      Vymazat
    4. tak to máme asi stejný vkus :)
      navíc nechci aby byli gumičky nějak maximálně vidět. jako třeba tmavě modrá, zelená, červená atd.
      díky za radu :D

      Vymazat
    5. není zač, vždycky ráda pomůžu... kdyby cokoliv napiš :)
      docela se mi po rovnátkách stýská :D

      Vymazat
  3. Nevíte někdo jak se říká těm věcem, na kterých jsou předtím ty gumičky než je z toho sundá dá vám je do pusy?

    OdpovědětVymazat
  4. Dnes jdu na separační gumičky co od toho mám očekávat ???

    OdpovědětVymazat
  5. Dneska mi gumicka vypadla a já nevím co mám dělat? Nějaké rady?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, určitě musíš zpátky z doktorovi na nandání. To sama asi nedáš...

      Vymazat
    2. Vím, že po roce je má rada asi poněkud neaktuální, ale třeba pro někoho jiného co si to tu přečte později... Taky mi vypadla gumička, nandala jsem si ji sama. Na gumičce jsem měla takové "špuntíky", první jsem si je srovnala podle těch zbylých, aby pasovaly správným směrem. Pak jsem si vzala dva kousky zubní nitě a protáhla je kroužkem, každý na jednu stranu. No a pak už jen vzít obě nitě za oba konce, každou do jedné ruky a nacpat gumičku mezi zub podobným grifem, jako se čistí mezizubní prostory tou zubní nití. Chce to trochu sílu, ale jak gumička udělá lup, je na místě.

      Vymazat
  6. Nevíte jak dlouho budu ty gumičky mít je to u každého jiný nebo je má každý stejně dlouho

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, je to individuální. Já je měla jen krátce, hned druhý den mi nandavali rovnátka. Ale kamarádka teď měla separační gumičky skoro týden. Takže se to dozvíš, až podle toho, co řekne doktor. Ale dá se to přežít ;)

      Vymazat
    2. Já je dneska dostala a asi se zblázním jestli mám s nimi vydržet do středy tak mě trefí a přitom chodit do školy. Vůbec nemůžu skousnout a to je mám jen nahoře. Doktor mi řek že když mi vypadne tak už se mi to ta potřebná mezera udělala tak že to nevadí.

      Vymazat
  7. Ahojte... Měla bych jít na nasazovani rovnatek... Ale vůbec nic mi nerekla o separačních gumičkách.. Takže je asi mít nebudu.. Jenže ani nevim jaky mam mezery... Je možnost ze mi je neda vůbec nebo se mam radši zeptat?

    OdpovědětVymazat
  8. Ahoj. Dnes jdu na separační gumičky. Mám se bát hodně? Celkem jste mě tu vyděsili �� (nemyslím to zle)

    OdpovědětVymazat