pátek 13. července 2012

První a druhá návštěva ortodoncie

Ahoj všem potřetí,
dneska bych se chtěla zabývat tím, co předcházelo trhání zubů. Trhání již bylo na doporučení ortodontisty, takže to znamená, že jsem tam již byla.

První návštěva probíhala stylem, "ukaž, co máš". Konzultace. Šla jsem tam s papírem, že jde o doporučení od zubařky (díky tomu jsem nic neplatila) a starým panoramatickým rentgenem. Pan doktor obhlídl moje zoubky a rentgen, co jsem měla od zubařky. Vysvětlil mi možnosti a určil i přibližnou konečnou cenu léčby (včetně rovnátek na obě čelisti a všeho kolem bych se měla vejít do 25 tis). Mým hlavním problémem byly mléčné pětky nahoře na obou stranách (normální "dospělácký" pětky se prostě neutvořily a moje dětská zubařka to nechávala, aby se mi srovnaly s mléčnými pětkami ostatní "dospělý" zuby). Jinak všechny osmičky a ostatní zuby mám celkem v pořádku až na pár miniaturních odchylek (například spodní pětky se mi vlivem minizoubků nad nimi vysunuly směrem nahoru, jako upíří zuby naruby :D). Takže tahle část je vysoce individuální dle uspořádání zubů. Byla jsem tam přibližně deset minut a odcházela jsem s tím, že si mám rozmyslet, zda nastoupím na "léčbu" nebo ne. Doma jsem to promyslela, zavolala tam a objednala se na vstupní vyšetření.

Druhá návštěva již byla oficiální. Nejprve mě sestřička orentgenovala jednou panoramaticky (to je takový ten přístroj, kam položíte bradu, opřete čelo a pak vám objede kolem hlavy) a jednou ze strany (to jenom stojíte se zátkama v uších, abyste se nehýbali, a během vteřinky to je hotovo). Poté následovalo nafocení mého obličeje, pohled z boku a pak záběry mé čelisti. Došlo i na detailní focení zubů zepředu, ze stran a se zrcátkem i zespoda a seshora zevnitř. K tomu si musíte přidržovat takové plastové roztahováky s ústech, což způsobí škleb alá Joker z Batmana. Následuje výslech ohledně alergií, nemocí v rodině a pak doktor různými cviky s mým obličejem zjišťoval symetrii, uzavírání čelistí, možné logopedické obtíže či kazivost zubů. Vyjmenoval sestřičce pár latinských slov ohledně postavení mých zubů a možností a cílů této léčby. Pak jsem již byla zakloněna na sedátku a ortodontista rozehřál želé na tvorbu otisků. Želé bylo naplněno do lžíce ve tvaru čelisti a ta mi byla natlačena na patro. Dolní patro v pohodě, nemám s tím žádný problém. Při tom horním jsem v prvním okamžiku po natlačení měla pocit, že se asi pozvracím. Slyšela jsem, že občas se kvůli tomu na tohle vstupní vyšetření chodí i na lačno. Člověk dýchá nosem, ale když se mi to dostalo do krku, nebylo zrovna dvakrát pohodlné. I doktor to poznal, řekl, ať vydržím a hmotu, která mi po zatlačení na horní patro vytekla částečně do krku, odstranil špachtlí. Hned to bylo lepší. Při sundávání pak cítíte trošku tlak, ale nic hrozného to není. Poté doporučuji vypláchnout ústa a taky se podívat do zrcadla, neboť hmotu můžete mít i různě po tváři. Já odcházela z ordinace s úsměvem, že to mám za sebou, a v čekárně jsem zjistila, že takhle vyjít na ulici nemůžu (ještě, že tam mají zrcadlo). Trvalo to dohromady asi půl hodiny. Zaplatila jsem 480,- (30,- regulační poplatek a 450,- za vstupní vyšetření) a šla spokojeně domů.

Doma jsem se objednala u své zubařky na vytržení pětek, ale tenhle příběh už znáte. A hned po vytržení jsem zavolala na ortodoncii a objednala se na nandávání horních fixních rovnátek (je potřeba mít mezitím cca měsíc odstup, aby se rány zacelily). Já měla štěstí, že se jim zrovna uvolnil prázdninový termín (bude to dlouhá návštěva, neboť nandání trvá prý 45 minut), jelikož se jim někdo odhlásil a to je moje plus. Další částí tohohle příběhu tedy bude nandávání rovnátek, ale o tom až za týden. 

Vaše E_liška

Žádné komentáře:

Okomentovat