pondělí 8. července 2013

První návštěva dentální hygieny

Ahoj všem podvacáté druhé,
dnešní článek bude o návštěvě dentální hygieny s rovnátky (samozřejmě se navštěvuje i bez nich). Rozdíl mezi návštěvou s rovnátky a bez nich nebude zas tak velký, hlavní je, že dentální hygienistka by o nich měla vědět předem (někteří se bojí pracovat s člověkem s rovnátky a rovnou by vás možná odmítli).

Za prvé jsem byla optána na základní otázky, které mají nějaký důsledek na zuby. Zda kouřím, zda nejsem alergická na nějaké léky, co aktuálně pravidelně beru za léky. Následovalo probrání hygienických návyků, čištění zubů. Ta část, kdy dentální hygienista vysvětluje, jak si čistit zuby, jsme přeskočili. Asi paní hygienistka pochopila, že jsem podle Youtube videí a článků správně pochopila použití všech těch kartáčků :D. Hlavně mám ale kamarádku zubařku, která mi dává cenné rady ohledně čištění rovnátek.

Rovnou jsem byla na křesle položena a paní hygienistka se pustila spolu s ultrazvukem na čištění zubního kamene. Samozřejmě k tomu člověk dostane do úst i odsávání slin (taková dýmka, která se zasekne za okraj úst a uvnitř nasává tekutiny :D). Taky občas přistoupila na drsnější metodu vyškrabávání větších kousků zubního kamene. A to jsem byla sama překvapena, jelikož mám zubní kámen málo a dokonce mi ho na preventivní prohlídce takhle odštípávala už zubařka přes měsícem (cca půl minuty, měla jsem ho jen na spodních zubech zevnitř). Takže je to lehce nepříjemné a sama jsem zírala nad pečlivostí hygienistky, která mi odškrabávala další kousky mého (podle mě) již vyčištěného místa. Ultrazvuk ani nepocítíte, sama jsem ho stěží zaregistrovala. Následovalo klasické vypláchnutí a musím vám říct, takhle dobrou vodu na výplach jsem ještě neměla :D Paní hygienistka mi vysvětlila, že má vodu s přídavkem něčeho proti citlivosti zubů, což se určitě hodí.

Poté jsem byla informována, že mi budou zoubky opískovány. Dostala jsem na obličej hadr :D Samozřejmě šlo o vypraný šátek, či jak to nazvat, s dírou pro ústa. Žádnou jinou díru ta látka nemá :D Možná jsem to ale nakonec měla mít utěsněné ještě víc, jelikož se písek odrážel od mých rovnátek do všech stran a skrz ústní dírku v hadříku mi stejně dopadal na obličej :D Tohle byla zdlouhavá část, při které se malé písčité částečky stříkají spolu s vodou a jemně zoubky obrušují od vrstev nanesené špíny. I zde musím pochválit pečlivost hygienistky, jelikož takhle krásné bílé zoubky jsem měla naposledy po domácím bělení před pěti lety. Ale to bych předbíhala. Po akci s Air flow (tak se tomu asi oficiálně říká) jsem byla opět vyzvána k pořádnému výplachu chutnou vodou. A pak už mě čekala jen závěrečná fáze...

Fluoridace. Na zuby je vám napatlán jakýsi gel. Díky dětem má tento gel příjemnou chuť žvýkaček. Prý se ho již dělají různé varianty od čokoládové po vanilkovou. Tady nastává nejnudnější okamžik, kdy s gelem v ústech musím čekat snad pět minut -možná víc- s otevřenou pusou. Tato část napomáhá jako prevence proti zubnímu kazu. Fluoridy posilují zuby. Jsou proto nanejvýš vhodné při fixních rovnátkách. Jsem upozorněna, že pokud jsem používala jednou týdně Elmex gelée (fluoridace ve slabší formě), tak to teď dva měsíce mám vynechat. Pak nastává konečně okamžik, kdy můžu odplivnout zbytky gelu (ale nesmím už vyplachovat... škoda). Od této chvíle nesmím jíst hodinu až dvě. A je hotovo, dentální hygienistka mi otře zbytky písku z obličeje a na závěr i přetře rty vazelínou, jelikož je po takovém "náročném" zákroku velmi pravděpodobné vysoušení rtů. Jak pozorné :) Sama jsem si všimla, že je nanejvýš vhodné brát si jelení lůj i na ortodoncii i k zubaři. Na závěr jsem požádána o 1200,- (šlo o mojí první návštěvu dentální hygieny vůbec). A stálo to za to? S rovnátky to určitě doporučuji, sama bych do toho ale neinvestovala, kdyby VZP zrovna neměla akci, při které vám návštěvu dentální hygieny zpětně proplatí. Tohle bylo od VZP hezké, poprvé jsem využila nějaké výhody za to, že jsem u nich. Pokud člověk není zdatný na čištění zubů, je to super pro nácvik (s rovnátky i bez nich). A také mi byla doporučena návštěva po sundání rovnátek, což rozhodně udělám i za své peníze. Mít takhle rovné zuby a ještě lesklé jako perličky, kdo by to nebral B)

Vaše E_liška

1 komentář:

  1. tak to si mala naozaj super navstevu, znie to super!

    Inak posledny tyzden mojej SUMMER giveaway, zapojit sa mozes tu: http://biancaprincipessa.blogspot.sk/2013/07/summer-giveaway.html

    OdpovědětVymazat