pátek 14. prosince 2012

Dolní čelist- den předem

Ahoj všem potřinácté,
mám opět nové zážitky... Byla jsem na separačních gumičkách pro dolní čelist. To je po pár hodinách největší možné peklo, jaké jsem kdy s rovnátky zažila. Opravdu. Pokud se člověk bojí žvýkat čerstvý rohlík, něco je špatně :D

Ale hezky po pořádku. Tahle návštěva byla kvůli fixním rovnátkům na dolní čelist. Bývá to den a déle před samotným nalepováním zámečků a skutečným nandáváním fixních rovnátek. Bohužel mi to teď vyšlo dost nepěkně, a to tak, že se separačními gumičkami budu muset přežít déle než minulých 24 hodin. O dost déle. Celkem mě to děsí. I minule už to nebylo k vydržení a to jsem šla hned druhý den na nandávání. Teď musím přežít celý prodloužený víkend. Mám připravené jogurty, kaše všech druhů (od bramborové po krupicovou) a tyčinky Flint (to je v podstatě strouhaný kokos slepený cukrem- doporučuji, je velmi měkká a dobrá a jako bonus je bílá, takže nejsou vidět zbytky s rovnátkách jako se stává např. u čokoládové tyčinky :D). Ale zpátky k mé dnešní návštěvě...

Přišla jsem, byl mi sundán řetízek (gumičky spojené v jeden celek) z horních rovnátek, pérka vedoucí ke šroubkům v dásni a bohužel jsem byla opět otiskována. Teda spíš moje horní čelist. Otisky nejsou tak děsivé, ale dle mé předchozí zkušenosti (viz. třetí odstavec tohoto článku o druhé náštěvě ortodoncie) zrovna patří ty horní otisky mezi horší. Tentokrát se to však doktorovi podařilo nějak lépe natlačit a tak se mi nedostala žádná část té hmoty do krku a tím pádem mi z toho ani nebylo tak špatně, jako posledně. Sestřička mi pak vysvětlila, že to je podle toho, jak se zadaří :D (občas se to podaří a občas ne tak úplně). Při sundávání hmoty to nebylo moc snadné, když máte zámečky na zubech. Představila jsem si, jak otisk sundá a v něm budou zachyceny některé moje zuby :D. To se naštěstí nekonalo. Takže to bych měla a ani to nebylo takové utrpení jako poprvé. Následovalo rychlé oškrábání zámečků a mezer mezi zuby od hmoty a už jsem si vyplachovala ten žlutozelený hnus z pusy. Pak jsem si uvědomila, jaký je to zvláštní pocit, nemít drát přes zámečky. Zase jsem na chvíli měla zuby volné... To hned poté skončilo. Dostala jsem opět na místo svůj původní drát- oblouk (tento už mi má vydržet na horních do konci léčby). A pak nové gumičky a původní pérka. Gumičky mají tentokrát jakousi perleťovou barvu. Nejsou to moje původní průhledné, ale bílé taky úplně nejsou. A opět to není řetízek, ale jednotlivé gumičky.

Následovalo nacpání separačních gumiček do mezer mezi zuby kolem dolních šestek. Opět to dalo doktorovi celkem zabrat, jelikož mám malé mezírky, kterými neprocpu ani ten nejmenší mezizubní kartáček. Po chvílích zápasení jsem nakonec měla gumičky mezi pětkami a šestkami a také mezi šestkami a sedmičkami. Tím to končilo. Zaplatila jsem 1900,- (separační gumičky, otisk a nákusná destička) a šla domů přetrpět prodloužený víkend. V příštím týdnu mě tedy čeká: fixy na spodní čelist a moje nová nákusná destička. Budu opět informovat o dalším průběhu, takže za týden nashledanou.

Vaše E_liška

Žádné komentáře:

Okomentovat