středa 24. října 2012

Výměna oblouku II, domluva na příště

Ahoj všem pojedenácté,
dnes vám přináším aktuální informace po výměně oblouku. Za prvé- dostala jsem opět bílý, ale tentokrát prý již ocelový drát. Ten by mi měl vydržet až do konce "léčby". Akorát mi pan doktor říkal, že možná ho bude muset vyměnit za čistý ocelový drátek, kdyby se kvůli té bílé barvě zadní zuby posouvali pomaleji/ hůř. To byla první novinka. Za druhé jsem dostala gumičky jako tzv. řetízek. Opět průhledný, ale místo jednotlivých gumiček (jedna na zámeček) jich je teď spojených 5 koleček, které jsou na zámečky nataženy z jedné strany na druhou. Tudíž to vypadá jako řetízek. A jelikož už se oblouk víceméně vyměňovat nebude, mám si prý vždycky přijít po měsíci a půl na vyměnění samotných gumiček/ řetízku.

Další novinkou je, že jsem se objednala na prosinec před vánoci na fixní rovnátka (už jen kovová) na dolní patro. Bohužel to vyšlo tak, že budu muset se separačními gumičkami (viz. článek) vydržet celý prodloužený víkend, než mi budou nandávat rovnátka a to pro mě bylo zatím největší peklo (a to jsem je měla jen jeden den předem). A navíc, jelikož mám moc velký skus, budu muset přetrpět nákusnou destičku (ta se dává seshora na patro, aby pak přední dolní zuby nedokously až na dolní zámečky). A s tím budu dle jejich potvrzení (a informací z netu) chvíli šišlat :D Nemáte s ní někdo zkušenost?

Další novinkou je, že jsem konečně objednaná na titanové šroubky. Viz. článek Fixní rovnátka- 1. týden třetí odstavec. Určitě se o tom znovu rozepíšu, až je budu mít v puse. To také nebylo jen tak. Dostala jsem ještě na ortodoncii žádost, rentgen a doporučení jednoho místního vyhlášeného chirurga čelistních operací/ implantologa, ať si zavolám a objednám se ideálně ještě v listopadu. A to mi i vyšlo, neboť je to prý nesmírně jednoduché a rychlé, takže mi to udělají rovnou na první a tím pádem i poslední "konzultaci" s implantologem. "Implantáty" (taky se jim tak říká, ale neznamená to celý nový zub) mě budou stát oba 6160,-. Pak jsem volala (dle instrukcí) opět na ortodoncii a sdělila jim datum zašroubování a dostala jsem další informaci, že den poté musím přijít pro nandání pružinky na šroubek- horní šestku (každá za 300,-).

Opět jsem zaplatila 500,- za oblouk a 30,- poplatek a šla domů s lehkým pocitem tahu zubů (ocelový drát je hned znát :D). Takhle by to skoro již vypadalo na zdárný konec (konečný oblouk na horní a již i rovnátka na lehké korekce spodních zubů), ale tím pro mě teprve teď konečně začíná posouvání zadních zubů do mezírky po pětkách. A to je to, o co mi jde... Tak se Vám zas v listopadu ozvu se šroubky v ústech :)

Vaše E_liška

2 komentáře:

  1. Ty jsi měla štěstí.... Já musím se sep. gumičkami vydržet něco kolem týdne. Teda ted už jenom 3 dny a v úterý jdu nasazovat.. Už konečně, tentokrát dolní. A modlím se abych nedostala nákusnou destičku. No, tak snad ne.. :-) Tvůj blog je fakt super... Mám ho v záložkách, tak každý den kontroluju jestli už nepřibyl nějáký další článek.
    Ahoj Lili

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To bych asi nevydržela, to je ten nejbolestivější zážitek, jaký s rovnátky mám... Tak držím na zítra palce, ale i s tou proklatou destičkou se dá tu chvíli přežít. Pak napiš, jak jsi dopadla :) A díky za podporu :)

      Vymazat